Välkommen till
Gotlands Bryggeri!

Eftersom den här webbplatsen innehåller information om alkoholhaltiga drycker så måste vi försäkra oss om att du är 20 år, eller äldre.

Sökes: marknadskoordinator med ansvar för besöksverksamhet


Vi på Gotlands Bryggeri söker en marknadskoordinator, en tjänst som fyller både rollen som administrativt stöd till vår ledning såväl som den fångar möjligheten att vara med och utveckla vår besöksverksamhet.

Gotlands Bryggeri är ett av Sveriges främsta hantverksbryggerier, där kvalité, innovation och smaker står i fokus, något som genomsyrar varje led inom företaget.  Vi strävar efter att ständigt utvecklas och bli bättre, hitta nya vägar samt växa som team och som företag. De kommande åren går vi in i en ny, spännande fas där vi bygger ett nytt bryggeri på Gotland.

Tjänsten som koordinator för Gotlands Bryggeri är tudelad med varierande arbetsuppgifter inom både administration och olika varumärkesbyggande projekt. Du är baserad på Gotland och rapporterar till VD för Gotlands Bryggeri.

Den administrativa delen utgör ca 50% och tiden för projektarbete och besöksverksamhet utgör andra hälften. Detta innebär att du fungerar både som administrativt stöd till VD Mikael Mossvall och att du arbetar med definierade projekt som syftar till att bygga varumärke och Gotlands Bryggeris roll på ön, samt att du har huvudansvaret för vår besöksverksamhet.  I korthet innebär arbetat att planera och koordinera allt ifrån mötesbokningar, resor, teamträffar och agendor. Du kommer även att förbereda och sammanställa olika former av mötesunderlag, förbereda presentationer, samt att säkerställa informationsflöden. I projekten arbetar du nära produktchefen och VD ex i Almedalsveckan och lokala events. En stor del handlar om att utveckla och driftsätta vår besöksverksamhet som bygger gotlandsambassadörer både på och utanför ön.

Bakgrund & erfarenhet;

·       Kunskap och/eller erfarenhet av drift av liknande verksamheter som besöksverksamhet. Erfarenhet av servicebranschen, exempelvis restaurangchef eller driftansvarig.

·       En gedigen erfarenhet av administrativt arbete i en assisterande/koordinerande roll. Det är meriterande om du har arbetat med assistentarbete på ledningsnivå eller liknande.

·       Vi ser att du har en lämplig eftergymnasial utbildning, mycket goda kunskaper i Officepaketet samt att du rör dig naturligt i den digitala världen.

·       Du känner dig bekväm med både svenska och engelska, i både tal och skrift.

Som person: 

·       Du kommer ha kontaktytor både internt & externt och därför sätter vi stort värde på dina personliga egenskaper där det faller sig naturligt att du är en engagerad, intresserad och social person.

·       Förutom att du är en person som trivs med att ge service är det också viktigt att du har ett intresse av och en god förståelse för verksamheten och samarbetet inom marknadsavdelningen.

·       Inom ramen av besöksverksamheten är det viktigt med eget driv, och förmåga att självständigt planera och lösa uppgifterna och etablera god kommunikation med alla intressenter.

·       Självklart är du affärsmässig, bra på att prioritera och van att hantera många parallellt löpande arbetsuppgifter.

Din ansökan

Vi tar tacksamt emot ditt CV samt personliga brev där du berättar varför du är rätt person för tjänsten genom att beskriva dina kompetenser, erfarenheter och resultat på ett utförligt sätt och kopplar det till tjänsten. Vi kommer att gå igenom ansökningarna efter hand och återkommer med besked efter ansökningstiden gått ut.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll. 
Samtliga tjänster på Spendrups omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. De avtal vi går under är Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och Livsmedelsarbetareförbundet.

Sista ansökningsdag: 21 januari, 2019
Tillträdesdag: Snarast, enligt ök
Varaktighet/arbetstid: Heltid
För mer information om tjänsten: Anna Lindqvist, chef rekrytering & employer brand 08-672 7945
Placeringsort:  Visby, Gotland


Sök tjänsten här